onsdag 19 juni 2013

Nytt in: Sex skönheter

Hej kompisar! Det var ett bra tag sedan. Sista veckorna i skolan var extrema (men roliga bitvis) och nu har jag sommarlov (med andra ord arbetslös ett tag). Förra veckan var jag i Malmö och njöt men nu är jag tillbaka här uppe i huvudstaden. En del lackningar har det blivit med har inte riktigt haft lust att lägga den lilla energin jag haft på bloggen så därför har det ekat tomt. Men vad gör det? Jag är ju här nu.

Idag köpte jag på mig sex nya lack. Äntligen fick jag fingrarna på Blue Bug från Gina Tricot, har inte fått tummen ur rumpan förrän nu, så passade på när jag ändå skulle till Kista. Det är sååååå fint. Vill bara stirra på det. Mer åt blått än på mina bilder, men i visst ljus så blir det mer åt det gröna. Vackert. Candy mint är ett "vanligt" blått krämlack, men inte mindre fint för det. Shimmer mint är ljusgrönt med vackert skimmer i, som namnet antyder. Det kan bli en ny sommarfavorit, gissar jag på.

Jag sprang in en runda på H&M också, där en del lack såldes ut för 10 pix styck. Det är ju nästan gratis så det fick bli tre stycken där med. Det gulorangea Lemon Tree, fina Peach me soon och det helt underbara Happy hour (som gick från ett "fint" lack till ett underbar skön, grön nyans som jag nu är kär i).

Ps. Är det bara jag, eller har jag blivit lite bättre på att fota lack? Känns ändå som att det går framåt. 

Candy mint, Shimmer mint, Blue bug
Lemon Tree, Peach me soon, Happy Hour
Blue bug
Blue bug
Shimmer mint

1 kommentar: