söndag 17 mars 2013

Nail Art Sundag: Frukter

Idag är det Nail Art Sunday inne hos Le Lack och jag debuterar i ännu en temadag. Temat denna veckan är Frukter och jag valde Jordgubbar. Kom på nu att det kanske inte är en frukt, är det en grönsak? Ett bär? Hrm... idag får det åtminstone vara en frukt. :) Gott är det också, blev riktigt sugen på midsommar, jordgubbar och sol när jag satt och målade.

Det var första gången jag gjort jordgubbar, och ja. Resultatet blev sådär, men på lite längre avstånd så ser det helt okej ut. Och roligt var det, det är huvudsaken. Insåg dock att jag måste köpa ett nytt, vitt lack. (Tips??) Detta är nästan slut, och ganska vattnigt och jobbigt att leka med. Därför var det svårt att få prickarna jämna, men vad fan, tänkte jag. All in. Jordgubbar brukar ju se lite olika ut :) Vi får låtsas att dom är genmanipulerade eller något. För en första gång så blev det ändå okej.

Lacken jag använde: ELF's röda Smokin hot (som nog är ett av ELF's bättre lack. En fröjd att måla med, torkade snabbt och så är det en såååå fin röd nyans. Ganska ljus. Det vita är Kicks White Orchid. Mindre fröjd att leka med, men helt okej att måla med när man ska måla hela nageln. Det gröna, som inte är helt i jordgubbsnyans, är Nordic Cap Star Nails np 08.

In och titta på alla andra bidrag nu. HÄR!



8 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag gjorde också jordgubbar, vet att det inte är en frukt men jag gjorde det ändå. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, man får ju fuska lite :) Jordgubbar är ju så underbara.

      Radera
  2. Nu när du nämner din vita färg så kom jag och tänka på att ni som gjort jordgubbar har gjort med vita/ljusa prickar. Är inte dem svarta? eller det är bara jag som har fel för mig kanske =P
    Menfina var dem iallfall =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är egentligen gula :)

      Radera
    2. Haha, ni har ju rätt. Dom ska ju inte vara vita! (Fick googla, hahaha) Äh, har ingen gul som skulle passa ändå så :)

      Radera
  3. Jordgubbar är ju skenfrukter, och sammansatta frukter, om man ska vara strikt enligt biologin.. så go for it! =)

    SvaraRadera
  4. Det var jättefina naglar! De ser riktigt somriga och härliga ut! Det vita lacket om jag brukar använda är China Glazes "White on white", det har helt okej egenskaper och är lättillgängligt och billigt (om man beställer från utlandet).

    SvaraRadera
  5. Söta:) Påminner om de där populära jordgubbs- och blåbärsmössorna som finns till barn:)

    SvaraRadera