måndag 28 januari 2013

Liebster Award

Jag fick ett Liebster Award av Colourize me! All in, direkt. Jag kopierar in regler och frågor som ställts, sen ställer jag 11 nya frågor. Egentligen ska man nominera 11 bloggare, men de flesta jag känner till har redan gjort detta, så det känns lite överflödigt...



Reglerna är enkla, mottar du ett Liebster Award så ska du:

  • Berätta 11 saker om dig själv. På så sätt får dina läsare veta mer om dig.
  • Svara på de 11 frågor som du fick från den person som nominerade dig.
  • Skriv 11 egna frågor till de bloggar som du vill nominera.
  • Nominera 11 andra bloggar, du får inte nominera tillbaka till den som du fick nomineringen av.
  • Berätta för dem du har nominerat. 


    Frågor:
    1. Varför tycker du om nagellack?Det finns många svar på denna, till synes, enkla fråga. Jag älskar små (!) färgbomber, och därför är nagelmålning en perfekt, lagom nivå. Sen blir det min egen stund, då jag sitter och väljer lack, pysslar om mig själv och sedan målar naglarna. Till sist, men inte minst, så är det superkul att stöta på nya märken, färger och idéer (sand liquid, till exempel).
    2. Vad har du för andra intressen?Jag är inte bara Gnagare, det är min livsstill. Hockey är mitt liv men älskar fotboll också, främst när AIK spelar. Går på en hel del matcher, så att säga. Annars är jag galen i musik, att öla och att kolla serier (just nu Bones).

    Vad fasen, gillar att göra massor med saker. Skulle inte kalla twitter ett intresse, men det tar ju upp en hel del tid åtminstone. Är barnsligt förtjust i att lägga pussel, spela dator/konsol-spel, spela frågesporter av alla dess slag och att dricka redbull. Typ.
    3. Hur många blåa lack har du?8. Inkl glitter och sand liquid.
    4. Hur många lila?6-7 stycken. Inget bra på var gränsen mellan rosa och lila går...
    5. Gröna?
    9 (har något turkost som jag inte räknar, eller ingår det i grönt?)
    6. Hur ser det ut där du sitter/står/ligger/befinner dig just nu?
    Sitter i soffan i vardagsrummet. Vi har knappt några tavlor på väggarna ännu, och då har vi ändå bott här ganska länge (svårt att bestämma sig, ja), till vänster om mig har jag sambon som läser något (antagligen twitter/forum), till höger har vi ett skrivbord med den stationära datorn, framför mig ett bord med en hel del saker (är inte jättepedant...). Tv:n står en bit längre fram, och så har vi Indie. Älskade kanin-Indie. Han är också här. :)

    7. Har du något lack i din samling som du tänkt använda jättelänge men aldrig aldrig använder?
    Vilket och varför?

    Svår fråga... jag har vissa lack som jag gillar, men som sällan används ändå, fastän jag är sugen på dom. Till exempel: Smokin hot av elf. ALLTSÅ, superjävlasnyggt, men tar hundra år att torka. HUNDRA ÅR!
    8. Tror du att du kommer vara lika intresserad av nagellack om fem år? Vad tror du har hänt med din samling då? Har du gjort dig av med massor av gamla lack eller har du kvar allihop?
    Ja. Hoppas det, gillar det. Antagligen har samlingen blivit en hel del större, den har ju ökat ganska radikalt senaste året... Gör mig sällan av med lack om de inte är slut/något knas med dom, så tvivlar på det.
    9. Hur tror du nagellacksindustrin ser ut om fem år? Bara indiemärken? Inga indiemärken? Bara liquid sand?
    Liknande nu, fast fler märken, gärna billigare också. Och mer lättåtkomligt. Antagligen fler märken som går all in på miljövänliga lack också (hoppas jag). Gärna många effektlack av olika slag, alltid kul med nya saker.
    10. Vad har en bra blogg för egenskaper enligt dig?
    Den ska kännas äkta. Enda som räknas. Lite luddigt, men mer Kenza-känsla än Kissie om jag måste välja. Fattar ni?

    11. Vad har du gjort idag? Igår? Vad ska du göra i helgen?
    Idag: Först föreläsning mellan åtta och elva (olagligt tidigt att gå upp vid sex. fyfan), sedan stack jag och ordnade nytt ID. Var sjutton sist, ser inte ens ut som jag, hahaha. Sen har jag jobbat.
    Igår: CHILLMODE a la söndag.
    I helgen: Bästa myen kommer eventuellt hit på fredag, annars tentaplugga som en galning.
    Mina frågor:
    1. Du får bara behålla ett lack att använda i resten av ditt liv. Vilket väljer du och varför?
    2. Hur började ditt nagellacksintresse?
    3. Vad gör du? (Jobb, studerar, intressen osv)
    4. Fulaste lacket du äger?
    5. Hur många lack har du?
    6. Ett märke du inte skulle sakna om det försvann.... Motivera!
    7. Favoritfärg på naglarna?
    8. Hur många röda lack äger du?
    9. Fulaste lacktrenden? (behöver inte vara aktuell nu)
    10. Tre låtar av tre olika artister/band som du gillar.
    11. Vad ska du göra nu?


    Nominerar ALLA. Skulle vara kul att läsa era svar... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar