Idag dök ett trevligt mail ner i min lilla låda. Glossybox släpper en specialbox inför nyår med fem stycken full size-produkter. Det är begränsad upplaga och alla som är kunder hos glossybox kan förbeställa innan torsdag, då alla andra också kan göra ett köp. Alla boxar har samma innehåll och är värda över 1000 kronor - men kostar 229 pix.
Jag har faktiskt beställt denna. Förra specialboxen skippade jag ju och ångrade mig lite så denna ska jag unna mig. Redan nyfiken på vad som finns i den... Jag är ju en sucker för sådant här!
Här kan du beställa Glossybox.
tisdag 20 november 2012
söndag 18 november 2012
lördag 17 november 2012
Swatches
För ett tag sedan så beställde jag hem dessa "brickorna" med avtagbara swatchesstickor. Planen är att jag ska köpa små etiketter (istället för den tillfälliga tejpen med siffror på) som jag sätter på stickorna så att jag har koll på vilken swatch som hör ihop med vilket lack. Då blir det också enkelt att byta plats på dem så att färgerna går från ljus till mörk i nyansen. Smart, va?
Kostar någon tia styck på Ebay.
Kostar någon tia styck på Ebay.
Denim blue
Igår fick jag hem ett paket från Lenson.se med detta fina lacket som jag tittat på då och då utan att slå till. Men nu blev det hemskickat. Det är alltså 178 Denim blue från Mavala, priset ligger på strax under femtiolappen och det är fiiiint. Perfekt nu till vintern, mörkt och tungt.
onsdag 14 november 2012
Men alltså, drömskorna?
Hoppade in hos denna skoälskaren och såg dessa snygga dojjorna. ALLTSÅ, perfektion? Skulle kunna .... ja, vet inte vad för ett par av dom här. Vilka är snyggast? är dock frågan...
649 pix hos Nelly.
649 pix hos Nelly.
tisdag 6 november 2012
Produkter från Kicks + swatches
För några dagar sedan var jag inne på Kicks och kollade deras nya kollektion. Blev riktigt imponerad.Denna gången köpte jag deras eyeliner i en silvrig färg som heter Night life och ett sjukt snyggt läppstift i färgen Wet Violet.
Läppstiftet känns krämigt och ser riktigt snyggt ut. Ser fram emot att använda det (bara testat att ha det på läpparna en snabbis) och eyelinern har en ganska smal pensel men blev riktigt snygg på swatchen.
Läppstiftet känns krämigt och ser riktigt snyggt ut. Ser fram emot att använda det (bara testat att ha det på läpparna en snabbis) och eyelinern har en ganska smal pensel men blev riktigt snygg på swatchen.
måndag 5 november 2012
Glossybox: Oktober
Månadens tema är The Beauty of a Geisha. Jag vet inte riktigt hur de tänkte att dessa produkterna skulle ha en koppling med en geisha, men vad gör det när man får en box som denna. Varierad till tusen, något som jag tycker är det roligaste med hela konceptet.
Boxen innehöll denna månaden:
1. Love & Toast, Showergel - Doftar aprikos (underbart!) och innehåller bla sheasmör och aloe vera.
2. Lenson, Adore, Färgade månadslinser - Fick ett par gröna, perfekt då jag är blåögd. Rolig produkt och lite "utanför boxentänk". Kul!
3. Nails inc, nagellack i nyansen Tate - Snyggt rött lack från ett superbra märke.
4. Brilliant smile, WhiteningEVO mouthrinse - Munskölj som ska vara bra för att stoppa ilningar, lack och karies men även lösa upp missfärgningar.
5. Beautybird, Luxurious Exfoliating Soap Bar - Vegansk tvål med persikostjärnbitar och kokosnötölja.
Som extra produkt fick man en mörk Geisha-choklad.
Roligast? Absolut att det var en så varierad box, men annars linserna!
Boxen innehöll denna månaden:
1. Love & Toast, Showergel - Doftar aprikos (underbart!) och innehåller bla sheasmör och aloe vera.
2. Lenson, Adore, Färgade månadslinser - Fick ett par gröna, perfekt då jag är blåögd. Rolig produkt och lite "utanför boxentänk". Kul!
3. Nails inc, nagellack i nyansen Tate - Snyggt rött lack från ett superbra märke.
4. Brilliant smile, WhiteningEVO mouthrinse - Munskölj som ska vara bra för att stoppa ilningar, lack och karies men även lösa upp missfärgningar.
5. Beautybird, Luxurious Exfoliating Soap Bar - Vegansk tvål med persikostjärnbitar och kokosnötölja.
Som extra produkt fick man en mörk Geisha-choklad.
Roligast? Absolut att det var en så varierad box, men annars linserna!
Tidigare boxar:
September: http://bamsbox.blogspot.se/2012/10/glossybox-september.html
Augusti:http://bamsbox.blogspot.se/2012/09/glossybox-augusti.html
September: http://bamsbox.blogspot.se/2012/10/glossybox-september.html
Augusti:http://bamsbox.blogspot.se/2012/09/glossybox-augusti.html
Juli: Ej publicerat.
Juni: http://bamsbox.blogspot.se/2012/07/glossybox-juni.html
Juni: http://bamsbox.blogspot.se/2012/07/glossybox-juni.html
Maj: http://bamsbox.blogspot.se/2012/05/glossybox-maj_30.html
April: http://bamsbox.blogspot.se/2012/05/glossybox-april_01.html
Mars: http://bamsbox.blogspot.se/2012/04/glossybox-mars.html
Februari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/03/glossybox-februariboxen.html
Januari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/02/glossybox-januari.html
April: http://bamsbox.blogspot.se/2012/05/glossybox-april_01.html
Mars: http://bamsbox.blogspot.se/2012/04/glossybox-mars.html
Februari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/03/glossybox-februariboxen.html
Januari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/02/glossybox-januari.html
söndag 4 november 2012
lördag 3 november 2012
This or that - Makeup bag
Rouge eller solpuder?
Rouge. Använder sällan solpuder.
Läppglans eller läppstift?
Läppstift. Läppglans är oftast för klistrigt för mig.
Matta eller skimrande ögonskuggor?
Oh, svårt. Beror helt på humör!
Gel, flytande, kräm eller kajal (eyeliner)?
Flytande.
Foundation eller concealer?
(Mineral) foundation. Använder sällan concealer, men det händer.
Flytande eller puderfoundation?
Mineral puderfoundation, men det är nästan lite för torrt nu på senhösten/vintern.
Neutrala eller dramatiska ögon?
Mina "dramatiska" ögon är oftast relativt neutrala ändå... så får bli neutrala på den!
Fasta ögonskuggor eller pigment?
Enklare att jobba med fasta men pigment ger ett annat djup.
Vattenfast eller löslig mascara?
Egentligen vattenfast men använder inte det just nu av någon anledning.
Penslar, svampar eller fingrar?
Oftast penslar, men flytande foundation/BB-kräm kör jag på med fingrarna och ibland används även en och annan svamp.
Puder, kräm eller flytande highlighters?
Använder sällan, men kräm eller flytande tror jag.
Rouge. Använder sällan solpuder.
Läppglans eller läppstift?
Läppstift. Läppglans är oftast för klistrigt för mig.
Matta eller skimrande ögonskuggor?
Oh, svårt. Beror helt på humör!
Gel, flytande, kräm eller kajal (eyeliner)?
Flytande.
Foundation eller concealer?
(Mineral) foundation. Använder sällan concealer, men det händer.
Flytande eller puderfoundation?
Mineral puderfoundation, men det är nästan lite för torrt nu på senhösten/vintern.
Neutrala eller dramatiska ögon?
Mina "dramatiska" ögon är oftast relativt neutrala ändå... så får bli neutrala på den!
Fasta ögonskuggor eller pigment?
Enklare att jobba med fasta men pigment ger ett annat djup.
Vattenfast eller löslig mascara?
Egentligen vattenfast men använder inte det just nu av någon anledning.
Penslar, svampar eller fingrar?
Oftast penslar, men flytande foundation/BB-kräm kör jag på med fingrarna och ibland används även en och annan svamp.
Puder, kräm eller flytande highlighters?
Använder sällan, men kräm eller flytande tror jag.
fredag 26 oktober 2012
Djurtestat smink - no more.
Det började med att jag vann boken Badskumt inne hos Julia. Sen har det eskalerat. Eller ja, det har inte gått så jävla snabbt egentligen, livet har kommit emellan (hahaha, det uttrycket alltså.). Där och då fick jag kunskap om vad shampoon,balsam, lotions och allt annat egentligen innehåller. första steget var att sluta med shampoo (that I did). Nästa skulle bli att sluta med balsam också (ägg/bikarbonat-tvätt) men så långt hann jag inte. Klippte mig, fick massa skit i håret och pang tillbaka på ruta ett. Nästan. Nu letar jag efter bra noo poo-produkter som jag kan ha för att slippa se ut som en blandning mellan Justin Bieber och åttiotalet, sen är det all in igen. (Har du tips så kommentera gärna!)
Nu läser jag in mig på vilka märken/företag som testar på djur respektive använder animaliska produkter. Från och med idag så blir det inga nya köp från ett märke som testar på djur. Det blir att läsa på nu i början men det kommer att gå smidigare när man väl har koll. Jag kommer att rensa lite bland lotions och smink, men jag kommer inte att kasta allt som är djurtestat. Känns som ännu en synd, liksom. Däremot: No more!
Målet är helt veganska produkter, men jag är newbie så skjut mig inte om jag missar något i början och köper fel. Informera mig istället!
Detta känns perfekt. PERFEKT. Lagom till att jag slutar äta kött nu också.
Titta nedan. Min lillknott som bebis. Sådana här fina djurtestar företag alltså på. Bland annat genom att sticka nålar i ögonen på dom...
Nu läser jag in mig på vilka märken/företag som testar på djur respektive använder animaliska produkter. Från och med idag så blir det inga nya köp från ett märke som testar på djur. Det blir att läsa på nu i början men det kommer att gå smidigare när man väl har koll. Jag kommer att rensa lite bland lotions och smink, men jag kommer inte att kasta allt som är djurtestat. Känns som ännu en synd, liksom. Däremot: No more!
Målet är helt veganska produkter, men jag är newbie så skjut mig inte om jag missar något i början och köper fel. Informera mig istället!
Detta känns perfekt. PERFEKT. Lagom till att jag slutar äta kött nu också.
Titta nedan. Min lillknott som bebis. Sådana här fina djurtestar företag alltså på. Bland annat genom att sticka nålar i ögonen på dom...
torsdag 25 oktober 2012
NOTD - Tiger
Idag har jag förvandlats till en tiger. IsaDoras 713 South Beach som grundfärg, med ett Elfs mattlack på och till slut Kleancolors dekorationslack (smal pensel) i färgen 01 Tuxedo Black för ränderna. Har inget överlack då jag inte vill förstöra den matta känslan på den orangea färgen, samtidigt som jag vill att de svarta ränderna ska vara glansiga. Det håller antagligen inte så länge, med andra ord.
Första gången jag gör en sådan här design så tyckte ändå att det blev snyggt. För en förstis liksom.
Och ja. Nagelbanden behöver akut hjälp.
Första gången jag gör en sådan här design så tyckte ändå att det blev snyggt. För en förstis liksom.
Och ja. Nagelbanden behöver akut hjälp.
onsdag 24 oktober 2012
MAKE UP
Så här såg jag ut igår. På läpparna hade jag både penna, tint och stift för att få den exakta nyansen som jag var ute efter. En enkel, men snygg sminkning enligt mig själv. Trivs i det!
Bas/Ansikte:
L'oréal Nude magique BB Cream, för ljus hy
Wet 'n' Wild Cover all Concealer palette
TiKei Foundation, nyans P3
TiKei Finishing Veil, Matte
IsaDora Perfect Powder Rouge, 19 Frosty Mocha
Bryn:
Elf Eyebrow kit, medium
Ögon:
Elf Flawless Eyeshadow "palette", Tantalizing Taupe
IsaDora Colorful Eyeliner, 12 Dark Brown
Oriflame Wonder lash mascara, Black
Läppar:
Golden Rose (?) lipliner, No. 206
Becca Beach tint, Strawberry
Kleancolor Everlasting lipstick, 735 Red
Produkter
Bas/Ansikte:
L'oréal Nude magique BB Cream, för ljus hy
Wet 'n' Wild Cover all Concealer palette
TiKei Foundation, nyans P3
TiKei Finishing Veil, Matte
IsaDora Perfect Powder Rouge, 19 Frosty Mocha
Bryn:
Elf Eyebrow kit, medium
Ögon:
Elf Flawless Eyeshadow "palette", Tantalizing Taupe
IsaDora Colorful Eyeliner, 12 Dark Brown
Oriflame Wonder lash mascara, Black
Läppar:
Golden Rose (?) lipliner, No. 206
Becca Beach tint, Strawberry
Kleancolor Everlasting lipstick, 735 Red
tisdag 23 oktober 2012
Bad hair-day
Minns ni när jag hade en så pass dålig hårdag att jag såg ut som en blandning mellan typ Justin Bieber och Steve Urkel? Inte? FÖR DET ÄR IDAG.
Whatever. Vi ses efter skolan!
Whatever. Vi ses efter skolan!
söndag 21 oktober 2012
NOTD
Idag har jag riktigt fina naglar om jag får säga det själv. Skönt med något uppiggande när man vill sova dygnet runt efter att ha tittat ut. Jag är inte så stort fan av kyla, regn och höst så nagellack och fina koftor får mig att överleva denna deppiga årstiden.
Denna gången har jag två lager OPI:s Danke shiny red på alla naglar och sen två tunna lager av Deborah Lippmanns Razzle Dazzle på ringfingrarna. Piffigt men inte för mycket. Perfekt, med andra ord. Båda lacken är ett rent nöje att använda. Två tunna lager räckte som sagt för att täcka, bra penslar och lagom tjock formula.
Denna gången har jag två lager OPI:s Danke shiny red på alla naglar och sen två tunna lager av Deborah Lippmanns Razzle Dazzle på ringfingrarna. Piffigt men inte för mycket. Perfekt, med andra ord. Båda lacken är ett rent nöje att använda. Två tunna lager räckte som sagt för att täcka, bra penslar och lagom tjock formula.
fredag 12 oktober 2012
Danke shiny red
Imorgon firar jag och P två år som officiellt par. Det ska vi fira med mys och ishockeymatch på Hovet (perfekt dag, med andra ord ♥) men redan idag fick jag en överraskning av P! I veckan pratade jag om att jag funderade på att köpa ett OPI-lack (då jag konstigt nog inte äger/ägde hihi ett enda ännu) och att jag antagligen skulle ta ett fint från Germany-kollektionen. Gissa vad fina pojkvännen gav mig idag då? Jo, Danke shiny red från just nyss nämnda kollektion hos OPI. Lyckan alltså! Det är så himla fint!
Det är lite mörkare än på bilden som vi tagit här hemma men lägger in en bild till under. Visar det på naglarna imorgon.
Det är lite mörkare än på bilden som vi tagit här hemma men lägger in en bild till under. Visar det på naglarna imorgon.
söndag 7 oktober 2012
LIPSTICK: KLEANCOLOR 735
Titta på detta fina, superröda läppstiftet från KLEANCOLOR. 735 Red. Helt underbart är det. Sitter på ganska okej också, testat ett par gånger utan läppenna under. Råkade bli gånger då jag åt och drack en hel del, men satt ändå okej. Lätt att applicera och billigt. Finns att köpa på Beautyjoint som i övrigt har många billiga nagellack. Tänk på frakten bara, den går på en hel del!
Och nej, det är inte ojämnt nere på vänster sida, dock så går min läpp jävligt konstigt där, hahah.
Och nej, det är inte ojämnt nere på vänster sida, dock så går min läpp jävligt konstigt där, hahah.
lördag 6 oktober 2012
ELF-beställning
Fick paket häromdagen, beställningen från ELF hade dykt upp på Coop.
Detta fick det bli denna gången: clear-lack, mattlack, ögonfransböjare, ögonbrynskit (som funkar skitbra till mig, så länge jag använder en ordentlig borste) och matt läppfärg i en härlig rosa färg. Sen bestämde jag mig för att testa studiolinjens puderborste - supermjuk och har hittills testats en gång och täckt riktigt bra med mineralsmink.
Detta fick det bli denna gången: clear-lack, mattlack, ögonfransböjare, ögonbrynskit (som funkar skitbra till mig, så länge jag använder en ordentlig borste) och matt läppfärg i en härlig rosa färg. Sen bestämde jag mig för att testa studiolinjens puderborste - supermjuk och har hittills testats en gång och täckt riktigt bra med mineralsmink.
fredag 5 oktober 2012
Mattlack från ELF
Tidigare så har jag använt Matte about you från Essie som älskat och välanvänt mattlack, men nu tänkte jag testa ELF:s version istället. Här har jag det ovanpå China Glaze 860 Grape pop (som i övrigt är väldigt höstigt, fint och enkelt).
Det matta lacket verkar först okej. Det flyter på bra, torkar hyffsat snabbt (bortskämd med Matte about you's supersnabba torkning) och den matta finishen är fin men inte lika tydlig som hos Essie's motsvarighet. Det som är sämst är dock att det börjar att flagna redan inom ett dygn (!) fastän jag använde underlack och lacket i sig håller i sig längre än så. Men för 28 kronor så duger det, antar jag.
Och ja, mina nagelband ser fortfarande ut som skit och gör väldigt ont.
Det matta lacket verkar först okej. Det flyter på bra, torkar hyffsat snabbt (bortskämd med Matte about you's supersnabba torkning) och den matta finishen är fin men inte lika tydlig som hos Essie's motsvarighet. Det som är sämst är dock att det börjar att flagna redan inom ett dygn (!) fastän jag använde underlack och lacket i sig håller i sig längre än så. Men för 28 kronor så duger det, antar jag.
Och ja, mina nagelband ser fortfarande ut som skit och gör väldigt ont.
torsdag 4 oktober 2012
Kortklippt: Älskart.
Gillar fortfarande min nya frisyr som fan. Kort, bekvämt och moget. Lite kul att ha en riktig frisyr också, inte bara rakt avklippt som tidigare. Supernöjd och rekommenderar er verkligen Lisa på salongen Annelee i Älvsjö.
tisdag 2 oktober 2012
Glossybox: September
Dåliga bilder men de får duga. Min telefon var på lagning när boxen dök upp så fick ta med min padda, och kan säga att det var lite jobbigt att stå där och fota med den stora! Haha...
I alla fall! Boxen innehöll denna månaden:
1. Cowshed, Cat Pat, återfuktande handkräm - Ekologiska ingredienser och finaste namnet (Cat pat!!!)
2. Figs & Rouge, 100% organic balm - Funkar för både läppar, händer och torr hud. Söt är den också!
3. Anatomics, Dont just clean it woman, scrub it - Body scrub som luktar underbart! (melon).
4. Balance me, Ansiktsrengöring - Ska tydligen vara naturlig och riktigt effektiv, så ser fram emot att testa denna.
5. Biosilk, Silk Therapy - Återuppbygger skadat hår och gör håret lent.
Roligast? Svårt att säga, det var en bra box överlag tycker jag. Sämst? Ingen sminkprodukt. Ganska tråkigt, men funkar denna gången då boxen i övrigt är så intressant med roliga märken, naturliga produkter och UNDERBARA DOFTER PÅ ALLT!
I alla fall! Boxen innehöll denna månaden:
1. Cowshed, Cat Pat, återfuktande handkräm - Ekologiska ingredienser och finaste namnet (Cat pat!!!)
2. Figs & Rouge, 100% organic balm - Funkar för både läppar, händer och torr hud. Söt är den också!
3. Anatomics, Dont just clean it woman, scrub it - Body scrub som luktar underbart! (melon).
4. Balance me, Ansiktsrengöring - Ska tydligen vara naturlig och riktigt effektiv, så ser fram emot att testa denna.
5. Biosilk, Silk Therapy - Återuppbygger skadat hår och gör håret lent.
Roligast? Svårt att säga, det var en bra box överlag tycker jag. Sämst? Ingen sminkprodukt. Ganska tråkigt, men funkar denna gången då boxen i övrigt är så intressant med roliga märken, naturliga produkter och UNDERBARA DOFTER PÅ ALLT!
Tidigare boxar:Augusti:http://bamsbox.blogspot.se/2012/09/glossybox-augusti.html
Juli: Ej publicerat.
Juni: http://bamsbox.blogspot.se/2012/07/glossybox-juni.html
Juni: http://bamsbox.blogspot.se/2012/07/glossybox-juni.html
Maj: http://bamsbox.blogspot.se/2012/05/glossybox-maj_30.html
April: http://bamsbox.blogspot.se/2012/05/glossybox-april_01.html
Mars: http://bamsbox.blogspot.se/2012/04/glossybox-mars.html
Februari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/03/glossybox-februariboxen.html
Januari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/02/glossybox-januari.html
April: http://bamsbox.blogspot.se/2012/05/glossybox-april_01.html
Mars: http://bamsbox.blogspot.se/2012/04/glossybox-mars.html
Februari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/03/glossybox-februariboxen.html
Januari: http://bamsbox.blogspot.se/2012/02/glossybox-januari.html
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


























